Wednesday, May 13, 2009

Tesaduf..



     Bugun basima cok komik bir olay geldi!! Iyi ki geldi, ben tesadufleri cok severim. Eskiden daha cok tesaduflerle karsilasirdim, insallah yine "Tesadufler zamani"m baslamistir. Hayat tesaduflerle daha guzel!!! :)

     Gecen hafta Cin konsolosluguna gittigimi yazmistim. Orda sirada bir kadinla tanisitigimi da. Cok seker bir kadindi, bana kocasini, cocugunu, icinde bulundugu Cin-Amerika-Isvicre de yasama dilemmasini ve is imkanlarini anlatmisti. Sonra neden acaba kadinin emailini almadim yada adini ogrenmedim diye icime oturmadi degil. Hani olur ya bazen insanin kani isinir, aynen oyle olmustu. Bugun yine Cin konsolosluguna gittim bu sefer vizeyi almaya. Tamam ben hayatimda bu kadar duzensiz bir konsolosluk gormedim, ama bu kadar kalabalik bir konsolosluk hic gormedim. Herkes heryerden atliyip, ustunuze cikmaya calisiyor, biri omuz atiyor, birileri ilerde cince bagiriyor, otekisi berikisinin onune gecmeye calisiyor, baya paldir kuldur bir ortam. E tabi haliyle insan Amerika da olunca boyle bir mekan sasip kalivriyor allah allah bu insanlar nerden geldi diye! Neyse bu sefer de arkamdaki adam benimle konusmaya basladi artik siranin baya sonlarina gelmistik. 
       "Nerde okuyorsun?" "nereye gidiyorsun?" "Ne yapiyorsun?" filan gibi sorular sorulduktan sonra durda "Aaa ben seni taniyorum!" dedi. HOnk! diye kaldim isin acikcasi, ne alaka?! seklinde. Sonra "Sen benim karimlar tanismissin gecen hafta, benim vizemi birakmaya gelmisti!" dedi. "Aaa" dedim "Sen yoksa su Beijinge tasinmayi dusunen, 8 yasinda oglu olan adam misin?" Guldu, "Evet" dedi. "Karim sana benim Cinli Muslumanlardan oldugumu da soylemis galiba!" dedi. "Evet!" dedim. Baya bir gulustuk. Sonra yine hayatlarimizdan konusmaya devam ettik. Iyi ki adam benim adimi ve telefonumu sordu! Yoksa benim hic aklima gelmezdi! Halbuki ben cok severim boyle tesadufleri, hic belli olmaz ilerde kiminle nasil bir baglantimiz olabilicegi! Hemen bu aksam adama email atiyim hatta unutmadan. Bana Beijing de yasiyan bir kizdan bahsetti, o da non-profit organizationlarda calisiyormus graphic designer filan olarak. "Ona da soriim zamani olursa bulusabilirsiniz belki!" dedi. Cok hosuma gitti. Boyle insanlari cok seviyorum, cok acik sozlu ve iyi kalpliler. Bir de ikisi de Stanford'dan Computational Biologyden mezunlarmis! Bana birilerini hatirlatti haliyle! Iyi oldu, basim agriyordu, bir sureligine gecmis oldu hic diilse! 

No comments:

Post a Comment