Tuesday, May 5, 2009

Cin cin cin..ben geldim...



Gittikce yaklasiyorum sona dogru..ama bugun duydugum bir sarkidan da yola cikarak hafif keyfimi duzeltmeye calisiyorum, "every beginning is a beginning of a new ending" . Yani hayattaki her baslangic, yeni bir sonun baslangicidir. Boylece her sonda bir baslangica donusmus oluyor her klise yazida yazdigi uzere. Bugun Cin konosolosluguna tam olarak 17 gun sonra gidecegim Beijing, Shanghai ve denk getirebilirsem Tibet yolculugu icin vize almaya gittim. Gittim ama galiba her konsolosluga gidis benim icim baska bir macera! Yani sirf bu maceralar nedeniyle Turk pasaportumdan ve vize almaktan cok memnunum :) Gerci bu sefer oyle Italyan konsoloslugundaki "renkli" aportamanto" diye konusamiyan tarz da bir gardiyan yoktu evlere senlik ama... Icersi cumbur cemaat Cinli kayniyordu. Isim komik yani bu cinlilerin cogunun Amerikan pasaportu olmasi ve Cin vizesi almaya gelmis olmalari! Baya sasirdim yani, ben olsam Cin pasaportum da olsun isteyebilirdim yani. Onu gectim asil hikaye bu vize alma sirasinda...

Efendim simdi normal konsolosluklarda ne olur? Giren herkes bir numara aliiir, gider numara sirasini beklemeye baslar, sandalyelere oturur vs. Burda boyle bir numara alma durumu yok, sirada bekliyorsun direk. Hadi tamam ona, ama alanin tam ortasinda oturulucak siralar var sen o siralara oturmak icin sira bekliyorsun. Sonra sirasi gelenler teker teker otururken ondeki sandalyelerden sirasi gelenler vize memurlarina gidiyorlar. Eh haliyle arada kalkip 3-5 sira ilersine ilerlemek gerekiyor. Yani sandalya kapmaca misali herkes ikide bir kalkip yer degistiriyor. Arada bir yeni gelmis, basi kesilmis gibi etrafa saldiran hafif ortadan yasliya kacmis ingilizce konusamayan Cin'li teyzeler cikip sandalyelere oturmaya yeltenseler de allahtan Amerikali guvenlikler olaya el atip kadina binbir saklabanlik yaparak siraya girmesini soyluyorlar yoksa kadinin olsi arkasinda kalan kuyruk mensuplari kadina ates fiskiran gozlerle bakip, bir kasik suda bogmaya yeltenebilirler. Zaten aslinda Cince baya cirkin bir dil ya ben bugun yine bunu fark ettim, herkes birbirine bagira bagira konusuyor. Ama ilginc bir sekilde sarkilarda da cok hos gelebildigi oluyor kulaga.

Umarim cin de boyle bir kalabalikla karsilasmam yoksa sinir krizine filan girip ora bayilabilirm. Ben zaten huzur bulmaya gidiyorum haha!





No comments:

Post a Comment